Филми по-добри от книгите, по които са направени

май 14, 2016

В света на книгите, където почти всеки запален читател има една книга или поредица, която би искал да види на големия екран, битува едно изречение "книгата е по- добра от филма". Не е далеч от истината, но има едни 10%  филми, направени по книги, които те издухват, меко казано. Честно казано , мразя когато прочета книгата след филма и вече съм си изградила образи от филма или пък не съм харесала филма и не искам да прочета книгата.И  като я прочета се оказва, че е  на светлинни години по- хубава. Затова спазвам и втория закон на запалените читатели -"винаги чети книгата преди филма". Това беше докато не попаднах на този филм :


1. Ако остана (If I stay)- тази книга беше същинско разочарование за мен. Имаше толкова много хубави отзиви, изразявайки любовта си към писането на Геил Форман и романите и като цяло, но аз просто не го виждам това. За сметка на това филма е невероятен, от пресъздаването до актьорския състав. Това, което са направили от 200 страници боклук във филм просто е изумително. Интересното е, че сюжетните линии са почти еднакви, но емоцията се чувства само във филма. Не съм от хората, които ревът на всяко малко по- сантиментално романче или филмче, като на филм се ревала само веднъж, но докато гледах ми идеше да ревна. Явно Гейл Форман се опитва да следва стъпките на Сара Десен и Джон Грийн, ама при нея дори клишираното не е хубаво. Филма- 4/5, книгата- 2/5

2. Рубинено червено (Ruby red) - "Казвайки много казваш нищо", заради това ще спестя всичките епитети, с които мога да опиша любовта си към книгите и филмите,които обожавам от цялото си сърце и душа. Не знам колко от феновете на книгата са гледали филмите, но за тези които не са и се притесняват дали филма няма да развали идеята им за книгата- няма. Филмът т.е филмите (за всяка книга има отделен филм, като за третата излиза май на 7 юни *нямам търпение*) се водят много точно и последователно по книгите. Актьорите се меко казани перфектни, както и самите филми разбира се. Химията не само, че се усеща и в книгата и във филма, но на моменти те кара да стопираш и да викаш по Гидиън, заради това че се държи като задник или пък да се изсмееш на ревнивостта на Гуен, както би направил и докато четеш книгите.  Факта, че има и трети филм просто ми топли сърцето, но същевременно съм и малко тъжна, защото след 3-я филм всичко свършва. Филм и книга- 5/5



3.Прелестни създания (Beautiful creatures)
- Тази книга сигурно ще ме мъчи до края на дните ми. Филмът обаче съм го гледала 2 пъти и бих го гледала още. Общо взето харесвам концепцията ама писането е трън в задника ми. Всичко се развива толкова бавно и славно. Прочетох първата с толкова голяма мъка и все пак си купих втората, която започнах и до ден днешен не съм преминала 15-та страница. Филма обаче, като изключим факта ,че в началото не харесвах нито един от двамата главни героя,беше добър. Повечето главни герои имат чар, излъчване, познати са на публиката. Тези нямаха доста от това и все пак изиграха ролите си по най- добрия възможен начин, което говори доста.  Книга 3/5, филм- 4/5



4.Незабравимата (A walk to remember) - Книгата ме кара никога, ама никога повече да посягам към книги на Николас Спаркс. Единствената книга, която трябваше да бъде, а не е емоционална и бие тази в това отношение е "Аз бях тук" на Гейл Форман. Романът се е превърнал в ключова дума за романтика, а всъщност домашните ми са по-романтично написани от него. Филма обаче е съвсем друго нещо. Има си от всичко по много и със право е смятан за един от най- романтичните филми на 20 век. Как са го направили от мизерното романче на Николас Спаркс е загадка за мен. Книга- 2/5, филм 4/5 *това, защото не съм много романтичен човек*


5. Аз съм номер четири (I am number four)- Тук книгата и филма са на почти равно ниво. Филма е доста хубав и върви по книгите. Книгите, които мисля че са 6 или 7 наброй, от друга страна лично на мен ми бяха интересни да 4. От там нататък всичко се обърка много сериозно, авторът опитвайки се да създаде повече интриги и със това повече интерес у читателя, при мен имаше точно обратното действие. И точно заради това така и така не довърших последната от поредицата. Филмът има подходящи актьори и е доста добре направен. Въпреки че са толкова много книги има само един филм и предполагам, че няма да има други.

6. Петата вълна (The fifth wave)- Такаа, тук нещата стават сложни. Нито филма нито книгата ми харесаха особено, което означава, че и двете са еднакво зле направени. Ще започна с филма и актьорският състав най-вече- ужасни са. Много харесвам Клои Морец, ама това момиче има такова детско и наивно изражение, всеки ден благодаря на господ, че не е играла Катнис Евърдийн. Вярно, че и в книгата главната героиня е доста наивна в началото, ама при Клои е повече излъчването вместо самата игра. После другия главен герой, с риск да съм груба е грозен. Не ми харесва нито как играе, нито излъчването му. Дразнят ме и двамата на кратко. В книгата се търпят най- малкото, тук прескачах всяко сцена, където са и те. Книгата и филма 3/5.

Това със сигурност е само една част от всички филми, които са по-хубави от книгите, но само да тези се сетих на момента.Също така обаче има и много филми, които те карат да хвърлиш лаптопа си заради лошата адаптация,за тях също ще има пост възможно най- скоро. Ако има някой друг, който е по- добър от книгата според вас, не се колебайте да коментирате. 

You Might Also Like

0 коментара